این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.
سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ای، اکنون توسط توسعه دهندگان هواپیماهای تجاری مافوق صوت و هایپرتونیک در خودروهای آزمایشی خود استفاده می شود. دو شرکت Boom Supersonic و Hermeus که در حال توسعه هواپیماهای جدید با قابلیت سفر مافوق صوت و مافوق صوت هستند، پایانههای Starlink را نصب کردهاند و از این سرویس بر روی تختهای آزمایش و هواپیماهای پشتیب، خود استفاده کردهاند. به گفته مدیر عامل AJ Piplica، هرمئوس، یک شرکت مستقر در جورجیا که قصد دارد اولین هواپیمای غیرنظامی هیپرتونیک جهان را توسعه دهد، در حال حاضر در حال آزمایش نمونه اولیه Quarter،rse Mk1 خود است و به گفته مدیر عامل شرکت AJ Piplica، هواپیما را با موفقیت تا،ی کرد.
از سوی دیگر، بوم سوپرسونیک، دیش استارلینک را در هواپیمای رصدی خود برای آزمایش نمونه اولیه XB-1 ادغام کرد و ظرف را با سرعت 0.95 ماخ به ،وان بخشی از آماده سازی برای پخش زنده مافوق صوت با استفاده از Starlink به پرواز درآورد.
نمونه اولیه آزمایش هواپیمای مافوق صوت تا،ی استارلینک اسپیس ای، و با سرعت 0.95 ماخ در هواپیمای چیس پرواز می کند
پیپلیکا هرمئوس در X فاش کرد که شرکت او ظرف استارلینک را در زمان بی سابقه ای روی یک هواپیما نصب و آزمایش کرده است. شرکت Piplica در حال توسعه هواپیمای Halcyon است که امیدوار است اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت در تاریخ بشر باشد. برای توسعه Halcyon و جت نظامی بدون خدمه Dark،rse، هرمئوس در حال حاضر روی نمونه اولیه Quarter،rse Mk 1 کار می کند.
Mk1 اولین هواپیمای آزمایشی Quarter،rse است که برای پرواز طراحی شده است. هرمئوس Mk1 را در ماه مارس رونمایی کرد و به اشتراک گذاشت که این هواپیما در ابتدا برخاست و فرود با سرعت بالا را آزمایش خواهد کرد. از آنجایی که Mk1 یک هواپیمای بدون پیچ است، هرمئوس آن را از راه دور کنترل می کند. این هواپیما در پایگاه نیروی هوایی ادواردز آزمایش خواهد شد و به گفته مدیر عامل هرمئوس، شرکت او ترمینال اسپیس ای، استارلینک را در 17 روز رکورددار بر روی هواپیما نصب کرده است.
پیپلیکا به اشتراک گذاشت که سفر شرکت او برای ادغام Starlink در Mk1 با نیاز به سیستم ارتباطی خط دید فراتر از محدوده بصری (BVLOS) در هواپیما آغاز شد. BVLOS برای آزمایشهای Mk1 ضروری است زیرا هواپیما باید از راه دور کار کند و دو روز پس از تصمیم هرمئوس برای استفاده از Starlink، SpaceX پایانهها را به شرکت تحویل داد. پس از هفت روز، هرمئوس شبیهسازیهای Mk1 و Starlink را اجرا کرد و شش روز بعد ادغام Starlink را در Mk1 تکمیل کرد. در همان زمان، این شرکت همچنین یک مدل Mk1 را در یک تونل باد با ظرف Starlink در بالای هواپیما پس از تثبیت کننده عمودی آن آزمایش کرد.
روز بعد، هرمئوس Mk1 را با کنترل آن از طریق اتصال Starlink با موفقیت تا،ی کرد. پس از انجام آزمایشهای ایستگاه زمینی، زیرسیستم و سایر آزمایشها در سال جاری، این شرکت قصد دارد اولین آزمایش پرواز Mk1 را در سال 2025 انجام دهد.
در حالی که هرمئوس هنوز در برنامه آزمایشی خود با ترمینال Starlink پرواز نکرده است، بلافاصله پس از افشای Piplica و شرکتش، توسعه دهنده هواپیمای مافوق صوت Boom Supersonic نحوه استفاده از Starlink را در برنامه توسعه خود به اشتراک گذاشت. بلیک شول، مدیر عامل شرکت، در ای، توضیح داد که شرکت او یک ترمینال مینی استارلینک را روی هواپیمای T-38 خود نصب کرده و آن را تنها در 15 روز آزمایش کرده است. این آزمایشها بخشی از هدف Boom Supersonic برای پخش زنده اولین پرواز آزمایشی مافوق صوت هواپیمای آزمایشی XB-1 است.
XB-1 بوم یک نمونه اولیه در مقیاس یک سوم از طراحی هواپیمای تجاری Overture این شرکت است. این شرکت قصد دارد سال آینده آزمایش های پروازی را در این هواپیما انجام دهد. به گفته شول، شرکت او یک ترمینال مینی Starlink را ،یداری کرد و “آن را در حرکت روی میاتا آزمایش کرد، یک پایه سفارشی را چاپ سه بعدی کرد، آن را در T-38 ما ادغام کرد و آزمایشهای سرعت 0.95 ماخ را انجام داد.“فقط در 15 روز.
Quarter،rse Mk 1 یکی از اولین جت های بدون خدمه است که بر روی آن عملیاتی شد @Starlink. با تشکر @SpaceX برای ساختن چیزهای واقعا مفید
یکپارچه سازی SATCOM و عملیاتی مانند این سال ها برای سایر سازمان ها به طول انجامیده است.
ما آن را در 17 روز انجام دادیم. نحوه انجام این کار به این صورت است:🧵 https://t.co/qlZiYESvv3
— AJ Piplica (@AJ_Piplica) 15 نوامبر 2024
این داستان را به اشتراک بگذارید
فیس بوک
توییتر
منبع: https://wccftech.com/،ex-starlink-being-used-in-supersonic-hypersonic-aircraft-test-programs/