اسکیماها نوعی کد HTML هستند و که به راحتی میتوانند نتایج SERP را به نفع سایتهای استفاده کننده تغییر دهند. البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد. درغیر اینصورت حتی میتواند به حذف صفحه سایت از نتایج جستجوی کاربر منجر شود. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، میتوانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند. تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ اکثر افراد از بلاگ متنی به عنوان محتوا یاد میکنند.
Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟
از نظر سئو، کیوردز کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران در موتورهای جستجو وارد میکنند که به آنها “پرس و جوهای جستجو” نیز میگویند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از رباتها برای خزیدن در صفحات وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده میکنند. سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا هر ساله افراد زیادی با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات، تریلیونها جستجو انجام میدهند. موتورهای جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها و مکمل سایر کانالهای بازاریابی است.
- در مقابل سایت هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می رسند.
- با صرف زمان و تفکر صحیح میتوانید به این عبارات کلیدی دست پیدا کنید.
- برای سازمانهایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزههای رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت میکنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب میشود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست.
- در تعریف دیگر همچنین میتوان گفت به مجموعه اقداماتی که برای بهینهتر کردن وضعیت محتواهای درون یک سایت انجام میشوند، سئو داخلی یا On-Page SEO گفته میشود.
- مسیرهای گوناگون برای یادگیری سئو در سطوح مختلف وجود دارد و همینطور مشاغل گوناگونی که میتوانید در آنها فعالیت کنید.
سئو خارجی یا سئو آف پیج به معنای تمام تاکتیکهای بهینهسازی است که در بیرون از محیط وبسایت برای افزایش اعتبار و درنهایت افزایش ترافیک ورودی آن انجام میشوند. این تاکتیکهای خارجی به موتورهای جستجو و همینطور جستجوگران کمک میکنند تا میزان اعتبار، ارتباط و موثقیت وبسایت شما را بسنجند. (XML Sitemap) یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آنها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است. سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده میشود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس میتوانید از افزونههای سئو وردپرس استفاده کنید. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد.
نحوه پیکربندی URLهای سایت
دقت کنید که انتخاب نهایی شما هرکدام هم که باشد، باید یک قرارداد سئو کاملاً قانونی و محکم با کارفرما بنویسید. حب، قبل از اینکه به انتهای مقاله برسیم، بهتر است چند سؤال متداول در مورد سئو را هم جواب بدهم. البته اگر سؤال شما در بین این سؤالات نبود، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. این الگوریتم هسته مرکزی و همینطور بازوهای آن، دائما در حال به روز رسانی هستند و با هر بروزرسانی، گامی به سمت هوشمندتر شدن برمیدارند. در آینده تمامی الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن را در مقالاتی به شما معرفی میکنیم.
یاهو از اولین پیشگامان شکل گیری سئو سایت است که در سالهای ابتدایی دهه نود میلادی و در حدود 1994 صفحات سایتهای مختلف را ایندکس کرد. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه میدهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتمهای جدید است و دیر یا زود میتواند دست شما را بخواند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمیآورد.
سئو چقدر سریع به نتیجه میرسد؟
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست