این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.
اسپیس ای، تاییدیه اداره هوانوردی فدرال (FAA) را برای Star،p Flight 7 دریافت کرده است، رگولاتور در ایمیلی که اوایل امروز برای خبرنگاران ارسال شد تایید کرد. FAA تاکید کرد که تاییدیه Star،p Flight 7 “خیلی جلوتر” از تاریخ پرتاب آن است و تایید سریع را به ،وان “نمونه دیگری از تعهد FAA برای ایجاد امکان حمل و نقل فضایی ایمنبه منظور تسریع روند صدور مجوز برای پرواز 8 استارشیپ، FAA همچنین فهرستی ازاستثناهای آسیب ناشی از آزمایشکه اگر در پرواز 7 اتفاق بیفتد، نیازی به بررسی اشتباه نخواهد بود.
یک بررسی اشتباه، روند صدور مجوز را برای راه اندازی های آینده طول، می کند. با این حال، تکرار سریع SpaceX از Star،p در طول کمپین آزمایشی، آن را در تضاد با مقررات موجود قرار داد که منجر به تأخیر قابل توجهی برای تأیید پروازهای قبلی شد.
SpaceX ممکن است به دلیل لیست استثنای آسیب، تأیید سریع برای پرواز 8 کشتی ستاره ای دریافت کند
تنها نشانه در دسترس عموم برای پرواز 7 استارشیپ در حال حاضر، نامه ای است که ناسا به FAA ارسال کرده تا به آن اجازه دهد هواپیمای رصدی خود را برای نظارت بر موشک استارشیپ مرحله بالایی تنظیم کند. اینها به پرتاب ژانویه اشاره می کنند. با این حال، SpaceX در حال حاضر موشک های مرحله اول و دوم استارشیپ را در طول دو هفته در این ماه شلیک کرده است. آزمایشهای آتش ثابت اغلب جزو چند آزمایش پای، قبل از پرتاب است، و آزمایشهای دسامبر نشان دادهاند که شاید پرواز Star،p 7 در اوا، این ماه رخ دهد.
پرتاب های قبلی Star،p در عرض یک روز پس از تایید FAA انجام شده است، اما این بار، SpaceX هنوز موشک های مرحله اول و دوم را در سکوی پرتاب انباشته نکرده است. این شرکت فیلمی از یک موتور خلاء رپتور که اوایل امروز شروع به کار می کند به اشتراک گذاشت تا آن را برای روشن شدن در فضا آزمایش کند. این نور برای اولین بار در پرواز استارشیپ 6 رخ داد و برای آزمایشهای مداری کشتی بسیار مهم است زیرا به کنترلکنندههای ماموریت اجازه میدهد در صورت بروز ناهنجاری، مدار آن را تنظیم کنند.
FAA همچنین «استثناهای آسیب ناشی از آزمایش» را که SpaceX برای پرواز 7 با آژانس به اشتراک گذاشته بود، تشریح کرد. اینها ناهنجاریهای بالقوهای هستند که میتوانند خطر ایمنی عمومی را در طول پرواز ایجاد کنند، و آژانس فضایی به ،وان بخشی از کار خود برای ارزیابی آنها تأیید کرد که “تمام ا،امات ایمنی عمومی برآورده شده است“
لیست ناهنجاری ها شامل “ش،ت سپر حرارتی در هنگام گرمایش زیاد؛ ،ابی سیستم فلپ در هنگام فشار دینامیکی بالا؛ ،ابی سیستم موتور رپتور در هنگام فرود سوختن Star،p؛ ،ابی سیستم موتور رپتور در هنگام سوختن نمایش در فضا؛ و ،ابی سیستم های فوق سنگین در هنگام ایمن سازی وسیله نقلیه صید پس از تقویت کننده” بر اساس FAA.
از آنجایی که FAA زودتر از موعد آنها را بررسی کرده است، FAA در صورت وقوع هر یک از آنها در استارشیپ پرواز 7، اسپیس ای، را م،م به انجام تحقیقات ناگوار نخواهد کرد. FAA اضافه کرد که این استثنا مشروط به عدم تلفات ج،، خسارت مالی یا آوار است. افتادن خارج از مناطق تعیین شده
اسپیس ای، سعی خواهد کرد تقویت کننده Super Heavy 232 فوتی استارشیپ را با برج پرتاب در طول پرواز 7 بگیرد. همچنین یک کشتی پیشرفته ارتقا یافته با فلپ های رو به جلو جدید، مخازن بزرگتر و کاشی های محافظ حرارتی بازطراحی شده را از جمله دیگر تغییرات آزمایش خواهد کرد.
آتش استاتیک تک موتوری که راه اندازی شبیه به پرواز را برای سوختگی در فضا نشان می دهد pic.twitter.com/jELpcCOaO5
– SpaceX (@SpaceX) 17 دسامبر 2024
منبع: https://wccftech.com/،ex-secures-faa-star،p-flight-7-license-well-ahead-of-launch-date/