بنابراین اگر نتوانید پرسوناهای خریدار خود را درک کنید، نمی توانید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موثر ایجاد کنید. اگر تیم فروش دارید، صحبت کردن با آن ها می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای بدست آوردن پرسونای خریدار موثر باشد. چرا که این افراد هستند که بیشتر از بقیه با مشتریان صحبت می کنند، درست است؟ اگرچه که حتی با صحبت کردن با تیم فروش و انجام مقداری تحقیقات هم برای رسیدن به سطح جزئیاتی که برای ایجاد یک استراتژی موثر دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید کافی نیستند. برای انجام این کار، باید تلفن خود را بردارید و به مشتریان خود زنگ بزنید.
بازاریابی شبکه یا درصدی
در دیجیتال مارکتینگ باید با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس را منتقل کنید. برای نمونه شما باید نشان دهید که فروش تنها دغدغه نبوده و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آنها هستید. تمام نظرات مشتریها را رصد کرده و تشویقشان کنید داستان خود را به اشتراک بگذارند، این کلید موفقیت شما در دنیای امروز است.
بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
مهم این است که دایرکتوری های مقاله، لینک های پرداخت شده و شرکت سی یو وب … تاثیر منفی بر موتور جستجو دارند. به بیان ساده تر به مجموعه کارهایی که شما بر روی یک وب سایت و محتوای آن، با هدف سازگار شدن و هم مسیر شدن با الگوریتم های موتورهای جستجو انجام می دهید سئو می گویند. مخفف seo چیه؟ Search Engine Optimization می باشد، و به معنای بهینه سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجو است. موتور های جستجو طبق الگوریتم های خاصی عمل جست وجو را انجام می دهند؛ این الگوریتم ها مدام درحال به روز و بهتر شدن توسط گوگل هستند. افرادی که در Front-end هستند بیشتر با مشتری در ارتباط بوده و مسئول بخشهایی از وب سایت بوده که کاربر به آنها دسترسی دارد. این توسعه دهندگان وب بیشتر روی تجربه کاربری متمرکز بوده و عناصری را ایجاد میکنند که بازدیدکنندگان سایت با آنها تعامل دارند مانند منوها و فرمهای تماس در سایت.
داشتن یک استراتژی قوی و مستحکم به شما کمک میکند قویتر از قبل عمل کنید و خودتان را از رقبایی که دارید متمایز نمایید. در ادامه مراحلی که برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید را با هم بررسی میکنیم. بر اساس تعریف سایتneilpatelکلمه دیجیتال مارکتینگ از آن دسته تعریفهای جدید و پرکاربردی است که خود شامل چندین روش و مفهوم جداگانه است. تعریف شفاف و دقیق بازاریابی دیجیتال یعنی تمامی راهها و روشهایی که ما برای فروش محصولات و خدمات خودمان به صورت آنلاین و در اینترنت انجام میدهیم. البته راه سریع تر این است که شرکتی را برای مدیریت بازاریابی خود استخدام کنید. برای وب، به یک شرکت بازاریابی دیجیتال با تخصص در همه موارد آنلاین از سایت ها گرفته تا رسانه های اجتماعی و تبلیغات وب نیاز دارید.
- بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش میکند به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد.
- همچنین بسته به استراتژی سئوی دیجیتال مارکتینگ خود، میبایست سئوی داخلی و سئوی خارجی منظم و دقیقی داشته باشید.
- دادهها و بینشهایی که از کمپینهای بازاریابی دیجیتال خود به دست میآورید بسیار باارزش هستند.
- کسبوکار برای همه این نگاهها هزینه کرده است، در حالیکه فقط تعداد محدودی از آنها، به رشد فروش محصول/خدمت کمک خواهد کرد.
- طراحی، تولید و پیادهسازی کلیه نرمافزارهای موبایلی، تحت وب (وب اپلیکیشن) و ویندوزی از جمله تخصصهای اصلی شرکت انفورماتیک صنعتی نوکارتو است.
پیشنهاد ما این است که قبل از شروع به مطالعهٔ هر یک از مباحث زیر، درس اهمیت دیجیتال مارکتینگ را بخوانید. گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده و نیزتبلیغ همسان هم اشاره میشود. پس به طور کلی، اگر بخواهیم وظایف دیجیتال مارکتر را بشناسیم و بدانیم دیجیتال مارکتینگ شامل چیست، کافی است وظایف یک کارشناس بازاریابی را بررسی کنیم و همان کارها را با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام دهیم. این کتاب شامل روشهای آزموده و تخصصی در حوزههای ذکر شده است که مباحث زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ را به خوبی پوشش میدهد.
آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ رایگان، بیشاز۳۰۰ دقیقه آموزش ببینید
این نوع مارکتینگ در مقایسه با روشهای سنتی، با منابع مالی کمتری قابل راهاندازی است و از این نظر برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید شمرده میشود. بازاریابی دیجیتال و سئو مارکتینگ باید یکی از تمرکزهای اصلی استراتژی کلی بازاریابی در هر کسب و کار باشد. اما اگر شما هرچه بیشتر از فرصتهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید، بیشتر میتوانید پتانسیل رشد شرکت خود را تحقق بخشید.
واقعیت این است که هر شکلی از محدود شدن فعالیت دیجیتال، میتواند به بخشی از اقتصاد دیجیتال آسیب بزند و در این بحثی نیست. همچنین محروم شدن از سرویسها و خدمات بینالمللی، به فرض که چنین اتفاقی بیفتد، خسارتی جبرانناپذیر برای اقتصاد، سیاست و سرمایههای انسانی کشور خواهد بود. حتما سوالات و نظراتتنون رو برام کامنت کنید که بتونیم تعامل بهینه تری باهم داشته باشیم . در چند سال اخیر ما شاهد تغییر بسیاری از مدل های بازاریابی و ارتقای اون ها به سمت دیجیتالی شدن هستیم، به ویژه در کلان شهر های کشور های توسعه یافته مثل نیویورک ، امریکا – توکیو ، ژاپن – دبی ، امارات و …. جهت ارتباط مستقیم با آنلاینر میتوانید از راه های زیر با ما تماس بگیرید. اطلاعات شما به هیچ عنوان استفاده ای به جز گرفتن ارتباط با شما نخواهد شد.
آنها همچنین باید با بسیاری از استراتژیها و ترفندهای سئو سازگار با سیستمهای مدیریت محتوای مختلف آشنا باشند. به عنوان مثال برخی از نکات و ترفندهای سئو برای وب سایتهای وردپرسی شامل تحقیق پیرامون کلمات کلیدی، تنظیم پیوندهای یکتا و نصب افزونه سئوی وردپرس است. فضای دیجیتال مدتهاست که به عرصه جدیدی برای رقابت برندها تبدیل شده است و در این میان بزرگی و ثروت کسب و کارها به تنهایی نقش اول را بازی نمی کند! بلکه کسب و کاری موفق است که اصول و استراتژی بازاریابی دیجیتال را بهتر از سایر رقبا بلد باشد. به طور خیلی ساده، بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که در آن از ابزارها و رسانههای دیجیتال برای مقاصد بازاریابی استفاده میشود. باید توجه داشت که هنگامی که صحبت از ابزارهای دیجیتال است، الزامی به اینکه آنها در بستر اینترنت فعالیت کنند نیست و در واقع دیجیتال مارکتینگ چتر بزرگی از فعالیتهای بازاریابی است که میتواند بر بستر اینترنت باشند یا نباشند.